Днес, трекингът (trekking) и планинските преходи (hiking) са се превърнали в любимо занимание на открито за много хора в Европа, Америка и Австралия. В други части на света популярността им нараства, тъй като е доказано, че този вид дейности се оказват изключително благоприятни за нашето здраве!

 

Но питали ли сте се някога какви са реално ползите от трекинга и преходите? Отговорите са много. Оказва се, че този тип физическа активност има положителен ефект върху нашето здраве, от контролиране на затлъстяването и предотвратяване на сърдечно съдови заболявания, до чистия въздух, който дишаме, когато сме сред природата. А като се замислим, да отидем на преход в планината (особено при българските природни дадености) е много по-лесно и по-полезно в сравнение с много други видове физически упражнения. Възможността да се насладим на разнообразни гледки, заобикалящата ни природа и различни по трудност маршрути, прави този вид дейност подходящ за хора от всякакви възрастови групи и с различна физическа подготовка. В допълнение, с изключение на няколко екстремни случая, за практикуването на трекинг и планински преходи не са необходими и специални умения.

 

Трекингът и планинските разходки ни помагат да поддържаме тялото си в добра физическа форма и да тренираме издръжливостта си. Чрез този вид натоварване подобряваме не само физическо си състояние, но и психическото. Възможността да съчетаем трекинга и планинските преходи с къмпинг почивка на открито с близки и приятели, да прекараме повече време сред природата и да се движим активно, е може би един от най-добрите начини да поддържаме нашата жизненост и положително настроение.

 

Много от направените през последните години изследвания доказват, че планинските преходи са идеален начин да свалим излишните килограми и да подобрим цялостно нашето здраве. Един час бързо ходене в планината е равностойно на няколко тежки и по някога болезнени тренировки във фитнес залата. Основните здравословни ползи от практикуването на трекинг и планински преходи са:

  • Предпазва от сърдечносъдови заболявания;
  • Намалява високото кръвно налягане или хипертонията;
  • Ефективно помага за отслабване при наднормено тегло;
  • Подобрява и поддържа психичното здраве;
  • Предпазва от остеопороза;
  • Забавя процеса на стареене;
  • Облекчава артрита;
  • Спомага за превенция и контрол на диабета;
  • Намалява болките в гърба.

 

Следващият път, когато решите да отидете на палатки или се чудите как да уплътните свободното си време през уикенда, може да организирате за себе си и семейството си един хубав преход сред природата, който ще ви донесе гарантирано по-добро настроение и здраве!